Babamın satranca ilgisi

Merhaba ben Pelin Nemutlu;
Babamın satranca olan ilgisi o kadar fazla ki bana hiç kalmamış diyebilirim; yani o kadar nefret ediyorum satrançtan. Benim ilgi alanım farklı tabii; ben resim yapmaya, tiyatroya, sanatın tüm dallarına ilgi duyuyorum. Babamla tek benzer yönümüz bu. Satranç bana göre bir spor değil. Spor diyerek acaba yanlış mı söyledim, bilmiyorum. Beyin sporu desek belki daha doğru.
Sürekli bir şeyle ilgilenemiyorum, yani konsantre olup ona bağlı kalamıyorum. Hayatım boyunca babamın bana satranç öğretmek istediğini hatırlıyorum da, Allah’ım ne korkunçtu; neyse artık kardeşim onu biraz oyalıyor da bana dokunmuyor. Resim yapmak tam bana göre; ancak o şekilde mutlu oluyorum. İnşallah ileride bu alanda bir yer edinir ve mesleğimi ona göre seçerim. Aslında babam bana çok destek oluyor. Annemse benim tıp alnında bir mesleğe yönelmemi istiyor. Bense tıptan satranç kadar nefret ediyorum. Kan görmeye bile dayanamıyorum; bu şekilde nasıl yaparım? Bence insan öncelikle isteyip memnun olacağı bir meslek seçmeli. İnsan mutlu olmadığı bir işte çalışamaz ki. Çalışsa bile verimli olamaz; annemin de böyle düşündüğüne eminim, ama o beni düşünüyor; diyabet (şeker) hastası olduğum için benim hastane eczane gibi yerlere yakın olmamı, ilaç ihtiyacımı kolay karşılamamı istiyor. Ama tüm şeker hastaları doktor olsa ülke ne olurdu tahmin bile edemiyorum. Konu neydi ben nereye geldim, neyse herkes mutlu olduğu mesleği seçsin herkese başarılar…

About Slonmaster

Ben Satrancın pek çok alanına ilgi duyan bir satranç meraklısıyım; şöyle ki bu alanlar: Satranç eğitimi, kitapları aktüalitesi, tarihi, satranç malzemeleri, tarihsel veya güncel satrançla ilgili fotoğraflar; bunun gibi pek çok şey; niyetim satrançla ilgili pek çok şeyin bulunduğu bir blog oluşturmak.. Murat Nemutlu
Bu yazı Yazılar içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

